Skip to main content
marketing_automatizalas

Marketing automatizálás 1. rész – Mi is ez valójában?

Egyre inkább kezdi felütni Magyarországon is a fejét ez a kicsit megfoghatatlan fogalom: Marketing automatizálás

De mi is ez pontosan?

Nehéz lenne egy mondatban válaszolni, hiszen nagyon sok részegységből tevődik össze. Ha mégis megpróbálkoznék vele, akkor az alábbi mondat írná le talán legpontosabban.

Olyan felhő-alapú marketing és CRM eszköz, amely segítségével személyre szabott marketing ajánlatokat juttathatunk el a potenciális vásárlókhoz.

Ez feltételezi tehát, hogy mindenekelőtt egy rendszerre van szükségünk, amely egyrészt képes kezelni a kontakt adatbázisunkat, másrészt adatot gyűjt, végül pedig a rendelkezésre álló információk alapján képes szegmentálni és megfelelő ajánlatot megjeleníteni.

Úgy gondolom, hogy célszerű több részre bontani a működés fázisait, és egyenként bemutatni, hogy aki csak most kezd ismerkedni a technológiával, részletesebb képet kaphasson. Éppen ezért külön fogom bemutatni a 3 legnagyobb részegységet, amelyek az adatbázis, vagyis kontakt kezelés, az információk gyűjtése és felhasználása valamint az adat alapú kommunikáció.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.