Skip to main content

10 Tipp – Hogyan tedd kevésbé robotikussá a marketing automatizációt?

A hubspot-ról származik a következő lista, amely arra próbál tippeket adni, hogy hogyan tedd kevésbé robotikussá a marketinged. A teljes listát itt találod, én azonban azokat gyűjtöttem ki, amelyeket a legfontosabbnak tartok.

Jogos a felvetés, hiszen a marketing automatizáció, mint kifejezés azt sugallja, hogy egy géphez hasonlóan beállítjuk a különböző potmétereket, és ezután önjáróan végzi a feladatát a szoftver.

A gyakorlatban a marketinges az, aki intelligenssé teszi a rendszert, annak lehetőségeit kihasználva!

Tipp #1 – Építsd és ne vásárold a listádat

Ezt személy szerint is így gondolom, hiszen több probléma is adódik a vásárolt listákkal. Nem csak arról van szó, hogy aki önszántából iratkozik fel, sokkal nagyobb eséllyel válik ügyféllé, és tekint kevésbé spam-ként az e-mailjeidre. Előfordulhat az is, hogy értéktelen a lista egy része vagy teljes egésze, amely később megbízhatósági gondokat is okozhat a sender IP-vel kapcsolatban, így ronthatja a kézbesítési arányt.

Tipp #2 – Ne bonyolítsd túl a szegmentációt kezdetben

Ez egy fontos dolog, hiszen nagyon sok lehetőség nyílik a marketing automatizációs szoftverek használatával arra, hogy rendkívül kicsi, niche szegmenseket is tudj alkotni. Első körben érdemes azonban nagyobb, egyszerű szegmensekkel kezdened, amelyek jól elhatárolható ismérvek alapján különülnek el egymástól. Ha már ezekben tapasztalatot szereztél, elkezdheted folyamatosan finomítani, és még specifikusabb tartalmat küldeni.

Tipp #3 – Lead gondozás

Tartsd szem előtt, hogy a marketing automatizációban rejlő legnagyobb lehetőség az, hogy a megfelelő időben tudsz megfelelő üzenetet küldeni az ügyfeleidnek, feliratkozóidnak. Ebből kifolyólag nem kell csupán a sales-re fókuszálnod. A funnel különböző részeiben különböző üzeneteket tudsz küldeni, és akkor tudod átadni az értékesítőknek a lead-et, amikor az már a megfelelő szakaszba ért.

Tipp #4 – Ne csak e-mailben gondolkozz

Habár, ha valaki csak felszínesen hallott már a marketing automatizációról, az e-mail az, ami a legelőször megragad, mint kiaknázható csatorna. Azonban, ha megfelelő rendszert választ az ember, akkor ennél jóval több lehetőség rejlik benne. Több csatornát is ki tudsz használni. Lehet ez a weboldalad, amelyen egyedi tartalmat tudsz megjeleníteni, vagy telesales is a megfelelő fázisban.

Tipp #5 – Egyeztess az értékesítési csapattal

Hiába a jó rendszer, ha a feladatok nincsenek megfelelően kiosztva. A marketing automatizáció egyik alapja, hogy funnel-ekben gondolkodhatunk, amelyek segítségével könnyebben megérthetjük, melyik fázisban van éppen az adott kontakt. Ez alapján meghatározhatod könnyen, hogy mikor pattogjon a labda az értékesítési kollégáknál, és mikor van szükség inkább care típusú, üzenetekre. Az már csak hab a tortán, hogy egy megfelelő rendszerben ez is teljesen automatizálható, csak logikusan kell felépíteni egyrészt a funnel-t, másrészt pedig az automata folyamatokat.

Tipp #6 – Tartsd szemmel az emberi tényezőt

A legcélszerűbb, ha egy funnel-lel kezded, amelyet az alapján építesz fel, hogy egy ismerősöd hogyan menne keresztül az egyes fázisokon pl. egy értékesítési ciklusban. Ha ezt veszed alapul, akkor a későbbiekben ki is terjesztheted. Ami a cél, hogy az egyes fázisokban mindenki azt az üzenetet kapja, amelyre abban a pillanatban szüksége van, kiküszöbölve így a személyes kapcsolattartást, mégis megőrizve a személyes kommunikáció előnyeit.

Tipp #7 – Megfelelő tartalom

A legutolsó, szerintem legfontosabb része a dolognak, hogy a tartalmat mindig az alapján küldd, hogy mi az, ami érdekli a kontaktod abban a pillanatban. Ebben nagy segítséget nyújthat egy jó rendszer. Nem csak az alapján tudsz szegmentálni, hogy milyen cimkék kerültek a látogatódra, vagy mely tulajdonságok vannak rögzítve az adatlapján, de azt is figyelembe veheted, hogy milyen tartalom iránt érdeklődik aktuálisan a weboldaladon, ami talán még hasznosabb információ. Így akár real-time tudsz küldeni számára bővebb információt az adott témáról, vagy egy azzal kapcsolatos limitált ajánlatot.

Forrás: blog.hubspot.com