Skip to main content
kupon

Hogyan kuponozz automatizáltan?

A kuponozás valószínűleg sosem veszítette el népszerűségét, még manapság is lépten-nyomon találkozhatsz vele. Úgy gondolom, hogy manapság a legnagyobb erénye abban rejlik, hogy a segítségével összekötheted az online és offline világot marketing analitikai szempontból, hiszen a beváltáskor valamilyen adat képződik, akár automatikusa egy rendszerben, akár egy excelben.

 

Fontos, hogy legyen célja a kuponakciónak, és alapozd meg a konkrét visszamérhetőségét is”

Így biztosíthatod, hogy nem csak vaktában kilőtt árengedményt hirdetsz, de fontos insight-ot is kaphatsz a felhasználásról, célcsoportokról, stb…

Mi köze a célcsoportnak a kuponokhoz?

Ha rendelkezel marketing automatizációs szoftverrel, akkor képes vagy arra, hogy akár one-to-one kuponokat küldj, de ha nem is vagy ilyen merész, legalább szegmentálást használhatsz.

Nem mindegy ugyanis, hogy egy adott ügyfelednél mely termék vagy termékcsoport, esetleg szolgáltatás az, amely felkelti az érdeklődését, és elindítja azon az úton, amely végén nálad csapódik le a tranzakció.

Online és offline aktivitás közötti átjárhatóság

Visszautalva az analitikai részre, amely nem feltétlenül kapcsolódik szorosan az automatizációhoz, de fontos részét képezi a kuponok létjogosultságának: A kupon lehet az egyik híd az online és offline marketing aktivitások között, amely megteremti a mérhetőséget.

Ahhoz ugyanis, hogy a kupont felhasználja az adott ügyfél, be kell sétálnia vagy valamely fizikai üzletbe, vagy pedig ellátogatnia a weboldaladra. Éppen ezért fontos, hogy a “fogadó” oldal is fel legyen készítve nem csupán arra, hogy technikailag le tudja kezelni a kupont és levonja a kedvezményt. Ugyanilyen fontos, hogy ebben a pillanatban begyűjts minden olyan információt, amely a lehető legpontosabban megmutatja neked, hogy ki váltotta be.

Kuponakció automatizálva?

A marketing automatizációs rész csak itt következik. Mint általánosságban elmondható egyébként is az e-mailekkel kapcsolatban, a viselkedés által kiváltott üzenetek teljesítenek a legjobban. Arról van tehát szó, hogy nem egy tömeges kiküldés keretén belül küldesz ki ajánlatot mindenkinek, épp ellenkezőleg.

Nem te döntöd el, hogy mikor, és azt sem, hogy kinek küldesz kupont!

Ez az a nagy paradigmaváltás, ami egyébként is áthatja a marketing automatizációs szemléletet. Persze ez a szemlélet nem segít rajtad, ha épp raktárkisöprést tartanál, hiszen ott az időpont adott, mert független a vásárlóid szándékaitól, ott más tényezők érvényesülnek.

Ettől eltekintve, egy hosszútávon működő, folyamatos kuponakció bevezetése hasznos lehet, ha valamilyen cselekvéshez kötöd, ami lehet progresszív szándékú, esetleg a vásárlási folyamatba visszaterelő szándékú, vagy csak egyszerűen lojalitást növelő kedvesség.

Ez egy olyan szerteágazó téma, hogy kicsit mélyrehatóbban, külön-külön bejegyzést is megérdemelnek, így az alábbi bontásban megtalálod nemsokára:

  • Progresszív kupon küldés
  • Visszaterelő kupon küldés
  • Lojalitást növelő kupon
  • Hogyan mérd vissza kupon akciód?