Skip to main content

Dátum alapú E-mail küldés

Alapvetően az automatizált e-mailek célja, hogy valamilyen viselkedésre adott válaszként funkcionáljanak. Gondolhatunk itt akár arra, amikor a kosaradban hagysz egy terméket, amelyről később e-mailben értesít a webshop.

Hasonló ehhez a remarketing eDM is, amelyhez nem feltétlenül kell, hogy kosárba tegyél bármit is, elég lehet egy előre meghatározott oldalon töltött idő, persze konverzió nélkül.

Ebben a cikkben azt járjuk körbe, hogy hogyan tudunk automatizálni olyan kiküldéseket, amelyekhez nem tartozik semmilyen cselekvés a feliratkozó részéről, csupán egy statikus adat áll rendelkezésünkre.

A statikus adat jelen esetben pedig nem más, mint a dátum, amely bármihez kötődhet, ami a feliratkozóval, ügyféllel kapcsolatos.

Születésnap

Talán ez az az adat, amely a legtöbb esetben rendelkezésünkre áll, ha pedig nem, akkor sem túl nehéz beszerezni, cserébe egy apró ajándékért, stb.. Sokféleképpen felhasználható, akár egy egyszerű üdvözlő e-mail is küldhető, de kedvezménnyel is megajándékozhatjuk a feliratkozót.

Termékhez köthető dátum

Tegyük fel, hogy egy autószervizt irányítunk. Milyen jó lenne, ha az ügyfeleknek automatikusan mehetne ki eDM vagy SMS azzal az üzenettel, hogy esedékessé vált a szerviz a legutóbbi látogatásuk óta. Felhívhatnánk a figyelmét arra, hogy nagy valószínűség szerint a nálunk vásárolt téli gumija már nem biztos, hogy maximális hatékonysággal működik, hiszen a vásárlás óta eltelt XY év. A lehetőségek tárháza rendkívül széles, csak a kreativitás szabhat határt.

Termék felhasználásához köthető dátum

Ha az ügyfél legutóbbi tranzakciója egy 90 szemes Multivitamin volt a Vitamin-Webshopunkban, akkor érdemes lehet küldeni emlékeztetőt, hogy a következőt rendelje meg, még mielőtt elfogy az előző, így ki tudjuk szállítani időben és egy napot sem kell vitamin nélkül töltenie.

Szolgáltatáshoz köthető dátum

Ha olyan szolgáltatást szeretnénk értékesíteni, amelyhez hűségidő tartozik, esetleg évente csak néhány alkalommal esedékes, a dátum ez esetben is kiválóan használható. B2B szoftverek esetén az éves hűségidő, szerződés lejáratához közel automatikusan küldhető egy meghosszabbító ajánlat.