Skip to main content

Facebook és Google hirdetések célzása E-mail címmel

Ez a téma kicsit kilóg a marketing automatizálás témakörből, hiszen ez egy excelben lévő e-mail adatbázissal is megoldható, de ha rendelkezünk olyan automatizációs szoftverrel, akkor érdekes kampányokat hozhatunk ki a segítségével. Alapvetően a két legnépszerűbb Pay per Click rendszerről lesz szó, amely a leginkább elterjedt, vagyis a Facebook és a Google.

Facebook Custom Audiences

A Facebook Custom Audiences öleli fel azt a célcsoportot, amelyet e-mail címek feltöltésével hozhatunk létre. Ez rendkívül jól használható arra, hogy a meglévő ügyfeleinket vagy feliratkozóinkat érjük el fizetett hirdetések segítségével. Megadott formátumban lévő csv fájlt könnyedén feltölthetünk és már használhatjuk is a közönséget. Mivel a Facebook belépés e-mail cím segítségével törtlénik, így nagy eséllyel megtalálható a feltöltött cím, és használható célzásra. Bővebb infó itt.

Google Customer Match

A Google esetén egy kicsit más a helyzet, hiszen a cég csak bizonyos szolgáltatásaihoz elengedhetetlen a bejelentkezés, vagyis az e-mail cím használata. Search, Gmail és Youtube felületeken válik elérhetővé ez a célzás, feltételezve, hogy a userek be vannak jelentkezve. Bővebb infó itt.

Hogyan hozhatunk ki többet?

Marketing automatizációs szoftver nélkül is tudjuk szegmentálni a listánkat, és darabonként feltölteni, így az igazi pluszt az adja, ha a szoftverünk összeköttetésben áll a Facebook vagy a Google rendszerével.

Így valós időben tudjuk betölteni és kivenni egy adott szegmensből az e-mail címeket. Azt érdemes azonban figyelembe venni, hogy minimális célcsoportnagyságra vonatkozó követelmények előjöhetnek, így olyan szegmenst érdemes készítenünk, ami viszonylag sok elemet tartalmaz.