Skip to main content

E-mail A/B teszt lehetőségek – I. rész

Ahogy sok más digitális tartalmat, az E-mail kampányokat is célszerű időnként tesztelni, amihez rendkívül jó módszer az A/B teszt. A legtöbb marketing automatizációs rendszer képes lekezelni az ilyen teszteket, így nem szükséges manuálisan bajlódnod a két külön verzió kiküldésével, értékelésével.

Alapvetően kétfelől közelíthetjük meg a tesztelés célját. A megnyitást szeretnénk optimalizálni vagy az átkattintást. Az I. részben az előbbit fogjuk megvizsgálni.

Hogyan teszteld a megnyitást?

Maga a tesztelés pofonegyszerű, ugyanis arról van szó csupán, hogy két különböző tárgymezővel ellátott emailt kell kiküldened. Ezután nincs más dolgod, mint megnézni és összevetni az eredményeket. Fontos, hogy egy időben, egyszerre küldd a két verziót, viszont két különböző csoportnak. Természetesen szegmentálhatsz, és ugyanannak a célcsoportnak küldheted, de szét kell, hogy tudja választani, és elkülönítve küldeni az E-mailt a rendszered.

A nehézség leginkább abban rejlik, hogy hogyan tudod feltornászni a megnyitási arányt egy jó tárgymezővel. Alapvetően a következők használatával érdemes próbálkoznod:

  • Feliratkozó keresztnevének megjelenítése
  • Határidő feltüntetése
  • Márkanév szerepeltetése
  • Szám használata (pl. kedvezmény mértéke)

Haladó tipp

Nem csak a keresztnevet, de más adatot is beilleszthetsz dinamikusan, ami személyesebbé teszi az üzenetet, és növelheti a megnyitási arányt. Például, ha a kampány során ingyenes kiszállítást kínálsz, akkor feltüntetheted a várost, ahol a feliratkozó lakik, dinamikusan beillesztve a tárgymezőbe, jelezvén, hogy oda is díjmentesen szállítod ki a terméked.