Skip to main content

E-mail kampányok mérése Google Analytics rendszerben

Habár a különböző marketing automatizációs rendszerek megoldást kínálnak az E-mail performancia mérésére, gondolok itt a megnyitási, átkattintási arányra, sőt, adott esetben még a tranzakciókat is láthatod rendszeren belül, én mégis azt javaslom, hogy ne elégedj meg ezzel. Már csak azért sem, mert remélhetőleg más kampányaidat is méred, mégpedig Google Analytics segítségével, így összevetheted a későbbiekben a különböző marketing csatornák eredményeit.

Hogyan mérjük az eredményeket?

Feltételezve, hogy Google Analytics-et használsz a weboldalad statisztikáinak mérésére, elemzésére, Google UTM paramétereket érdemes alkalmaznod (ahogy más csatornák esetén is, nem csak E-mailnél).

Ez nem más, mint az E-mailben található linkek mögé illesztett speciális karakter sorozat, amivel a Google Analytics számára értelmezhetővé teszed, hogy melyik kampányból érkezett az adott forgalom.

Paraméterezés lépésről lépésre

A következő részekből áll össze egy paraméterezett link:

  1. URL (Ide mutat a link, feltehetően ez a Landing oldalad)
  2. Campaign Source (Meghatározza, hogy milyen forrásból jött a forgalom)
  3. Campaign Medium (A forgalmi csatornát határozza meg)
  4. Campaign Name (Az adott kampányt határozza meg)
  5. Campaign Term (Nem kötelező – pl. kulcsszót jelölhetsz vele)
  6. Campaign Content (Nem kötelező – pl. az egyes hirdetési verziókat, méreteket jelölheted vele)

Ha erre a cikkre szeretnék terelni E-mailből látogatókat, akkor a következő link készülne: http://marketing-automatizacio.hu/2018/01/07/e-mail-kampanyok-merese-google-analytics-rendszerben/?utm_source=marketing_automatizacios_rendszer_neve&utm_medium=email&utm_campaign=email_meres_analyticsben

A példa paraméterek jelen esetben:

  1. Campaign Source: marketing_automatizacios_rendszer_neve
  2. Campaign Medium: email
  3. Campaign Name: email_meres_analyticsben

Még mielőtt megijednél, hogy ezt kézzel kell minden linkhez beállítanod, figyelmedbe ajánlom ezt a linket. Itt elég csak megadnod az adatokat, és elkészíti számodra a paraméterezett linket az űrlap, amit könnyedén ki tudsz másolni. A tapasztalatom egyébként az, hogy a legtöbb rendszer automatikusan hozzáadja az UTM kódokat az e-mailekben található linkekhez, így nem kell bajlódnod vele, de előfordulhat, hogy nem az alapértelmezett beállításokat szeretnéd használni, így szükséged lehet rá.

Haladó tipp

Ha már marketing automatizációs rendszerek a témája az oldalnak, akkor lássunk valami haladóbb megoldást, amivel kiaknázhatóak a lehetőségek. A pontos mérésre szükségünk van ahhoz, hogy átfogó képet kapjunk a kampányok eredményességéről.

Generálhatsz dinamikusan a link UTM paraméterébe olyan információt, amit utána az Analytics felületén kiolvasva elemezni tudsz. Legyen szó akár egy adott szegmensről, vagy valamilyen egyéni jellemzővel bíró ügyfélről, megkülönböztethetővé válnak majd a riport felületen, így láthatóvá válik, mely csoport konvertál jobban.

Fontos, hogy nem tárolhatsz úgynevezett PII információt az Analytics-ben, vagyis olyan adatot, amellyel beazonosítható az adott látogató (pl. email cím, telefonszám, stb…). Bővebben ennek elkerüléséről itt olvashatsz.