Skip to main content

Hogyan tanulj marketing automatizálást?

Alapvetően nem egyszerű a helyzet, ha szeretnéd elsajátítani a marketing automatizálással kapcsolatos ismereteket. Ahhoz, hogy alaposan beleásd magad a témába, nem elég csak az elméletet elsajátítanod, de a gyakorlatban is látnod kell, hogy milyen funkciót hogyan tudsz felhasználni kreatív módon, akár egészen eltérően attól, amire kitalálták. A dolgot tovább bonyolítja, hogy sokféle rendszer érhető el, amelyeket nehéz összehasonlítani, hiszen más-más funkciót tartalmaznak.

Némelyik e-commerce funkciókra van kihegyezve, máshol a CRM vagy éppen a sales rész erősebb. Ezeket mindenképp mérlegeld, mielőtt döntesz!

Az alábbiakban mind az elméleti, mind pedig a gyakorlati tanuláshoz találsz tippeket.

Hubspot Email Marketing Certification – Kezdjük az alapoktól

Tulajdonképpen ez egy alap elméleti anyag, ami az Email marketinget foglalja össze, így érdemes ezzel kezdened. Ne várj megdöbbentő részletességű tippeket, trükköket, viszont alapozáshoz teljesen megfelel.

SALESmanago Marketing Automation Professional Certificate

Az előbbinél jóval mélyrehatóbb, technikai jellegű a képzés és a teszt is, így jó néhány órát rá kell szánni, mielőtt belevágnál. A dolog hátránya, hogy a rendszerrel kapcsolatos kérdések túlsúlyban vannak, így csak akkor mondanám kötelezőnek, ha ezzel a rendszerrel dolgozol. Az azonban vitathatatlan, hogy minél több ilyen rendszert ismersz meg, annál összetettebb kép alakul ki benned arról, hogy milyen esetekben tudod kiaknázni a marketing automatizálásban rejlő lehetőségeket.

Ahhoz ugyanis, hogy kreatív módon tudj használni egy-egy funkciót, ismerned kell a saját rendszered teljes egészében.

Hogyan kezdd el a gyakorlatban?

Ez egy kicsit komplikáltabb az elméleti tudás elsajátításánál, hiszen egyrészt hozzá kell férned egy konkrét rendszerhez, másrészt pedig szükséged lesz vagy egy élő feliratkozó oldalra, vagy pedig teszt adatokra, amikkel gyakorolhatod a különböző funkciókat. Sajnos nem minden szolgáltató biztosítja a teljes hozzáférést, vagy ha igen, akkor csak bizonyos ideig, ami nem feltétlenül elég arra, hogy alaposan kiismerd a rendszert.

Szerencsére éppen egy magyar fejlesztésnél érhető el egy olyan lehetőség, aminek segítségével alaposan megismerheted a funkciókat. A SalesAutopilot leírása alapján rendkívül sokoldalú rendszer, így több fronton is kipróbálhatod magad, hiszen minden funkciót elérhetsz a regisztráció után.